Мовленнєві завдання



МОВЛЕННЄВІ ЛОГІЧНІ ЗАВДАННЯ

Мовленнєві логічні завдання - це розповіді - загадки про природу, відповіді на які дитина може дати лише тоді, якщо усвідомить зв’язки і закономірності природи.

Застосування цих завдань ставить дитину у ситуацію, коли вона змушена використовувати різні прийоми розумової діяльності (порівняння, аналіз), що значною мірою активізує самостійність, вміння робити висновки, узагальнення. Ці логічні завдання добре використовувати для закріплення у дітей знань, навичок розумової діяльності; для порівняння і зіставлення раніше добутих знань з метою підготовки дітей до сприймання матеріалу складнішого за змістом; для розвитку дотепності, стимулювання інтересу і допитливості у пізнання природи.

Різнокольорові човники.

Мета: Розвивати у дітей вміння використовувати безпосередній досвід під час вирішення словесного завдання.

Я прийшла на ставок. Скільки різнокольорових човників плаває на воді: жовті, оранжеві, червоні! Всі вони прилетіли сюди з вітром. Прилетить човник, сяде на воду і одразу попливе, їх багато ще прилетить сьогодні, завтра, післязавтра. Згодом човники перестануть прилітати, ставок замерзне.

Розкажіть, які це човники плавають на ставку. В яку пору року їх буває найбільше? Про що ви думаєте, коли спостерігаєте за ними?

Що тут трапилось?

Мета: Систематизувати знання дітей про явища неживої природи, закріпити розуміння їх взаємозв’язку з життям живої природи.

Недалеко від річки жив заєць. Вночі він бігав лісом, обгризав кору молодих дерев, а в день спав під своїм улюбленим пеньком на галявині. Прокинувся одного ранку заєць - і бачить, що навколо вода, лапки його вже мокрі. Виліз він на пеньок під яким спав, а вода все прибуває, прибуває. Вже половина пенька вже сховалась під водою. Пострибав заєць шукати сухого місця в лісі, а коли оглянувся, то побачив, що пенька вже зовсім не видно з-під води. «Звідки взялося стільки води?» - подумав заєць, але так і не міг здогадатися.

- Розкажіть діти, що ж тут трапилося? Про що ви подумали, коли уявили собі стільки води і беззахисного зайчика? Як би ми змогли йому допомогти? Яка ще небезпека очікує зайця навесні? А влітку?

Перші квіти

Мета: Закріпити знання про ранньовесняні явища в живій природі.

На лісових галявинах зацвітають перші весняні квіти. Вони такі ніжні, блакитні шапочки на довгих тоненьких ніжках пробиваються з під снігу.

Чи знаєте ви, як вони називаються? Які ще весняні квіти ви знаєте? Як вони пахнуть? Чи бачили ви на них комах? Як потрібно оберігати ранні квіти? Чому перші весняні квіти з’являються не в кожному лісі? На яких галявинах ви бачили такі квіти?

Дивна крапелька.

Мета: Закріпити знання дітей про різні опади, їх сезонні ознаки; конкретизувати уявлення про кругообіг води у природі.

Діти прокинулися рано-вранці одразу побігли на ділянку де росли красиві квіти, пишні трави. На кожному листку і квіточці вони побачили великі, прозорі, як намисто, крапельки води. Вони виблискувати, вигравали на сонці різними барвами «Що це таке?» - здивовано спитали діти у виховательки.

А ви знаєте що це таке? Як називаються ці краплини? В який час вони бувають на траві і квітах? Де ще ви бачили ви такі краплини, якого вони кольору? Який у них запах?

Коли це буває?

Мета: 3акріпити уявлення у дітей про сезонні зміни у природі, причино - наслідкові зв’язки в живій і неживій природі.

На полях ще лежить сніг. Зима посилає на землю сніг, вітер, холод. Але день вже стає довшим, дзвенять світлі краплі, біжать веселі струмки, сніг вже почорнів, почав танути. На дахах «плачуть» льодяні бурульки, але бруньки на деревах ще не набубнявіли. Коли це буває? Яка пора року вам найбільше до вподоби? За чим можна ще спостерігати у природі навесні?

Влітку.

Мета: Конкретизувати уявлення дітей про літні явища в природі.

Погода стоїть тепла. У садах цвіте бузок, жасмин, акація, а в лісі горобина. У повітрі літає тополиний пух. У пишному вбранні стоять луки, лісові галявини. Щоразу стають пишнішими і яскравішими букети: літніх квітів із дзвіночків, ромашок, волошок. У лісі зацвіли суниці, але ягід ще немає. З пташиних гнізд вилітають перші пташенята - вони вчаться літати.

Що ще відбувається влітку? За чим ви любите спостерігати? Які цікаві події відбуваються у природі?

Чому дерева білі?

Мета: 3акріпити знання про сезонні явища в житті рослин: уточнити уявлення дітей про залежність розвитку рослин від екологічних факторів.

Прийшла я до знайомого садівника у гості. Він повів мене до саду. На дворі весна, сонечко пригріває, а дерева ніби снігом покриті - білі стоять.

Хто здогадався у який ми сад прийшли? Чому дерева були білі?

Чарівні льодинки.

Мета: Уточнити уявлення дітей про різні агрегатні стани води.

Мій знайомий лісник розповів мені про чарівні льодинки - бурульки. Був ранок. Сонечко тільки підіймалось. Вийшов лісник на ґанок і побачив, що з даху звисають бурульки, великі, прозорі, мов скло, льодинки. До обіду був лісник у своїх справах у лісі. Сонце в цей час піднялося високо, яскраво світить. Повернувся лісник, сів на ґанок, на сонечку гріється. Раптом йому за комір крап - крап, підняв він голову - нема бурульок. Тільки крапельки води з даху крапають. Здивувався він, куди це бурульки поділися. Подумав, похитав головою, так і не придумав.

Що за крапельки? Звідки вони взялися? Куди бурульки поділися? Чи побачить їх знову ввечері?

Де сніжинки?

Мета: Уточнити уявлення дітей про різні агрегатні стани води Оленці сподобалися сніжинки. Вона принесла їх у дитячий садок: подивіться, які вони красиві! Але на рукавичках чомусь блищать крапельки води.

Куди зникли сніжинки?

http://asyan.org/potra/main.html 

Немає коментарів:

Дописати коментар