Цікаві вправи для занять з
природи
Етюд «Я— сонечко»
Ви читаєте текст, а
діти відтворюють пантомімою текст і повторюють разом: «Я — маленьке сонечко. Я
подібне до жовтої кулі. В мені багато тепла і світла. Я дарую своє тепло всім
на землі: лісам, полям, річкам, людям. Я перетворююсь на маленький сонячний
промінчик і весело стрибаю, як сонячний зайчик».
Етюд «Я—хмарка»
Ви читаєте текст, а
діти повторюють його вголос і супроводжують пантомімою: «Я — велика, темна,
пухнаста, легка. Мені радісно бути хмаркою я вільно пливу у синьому небі. Мої
руки легкі, вони допомагають мені летіти. Я піднімаю вгору очі і наповнююся
світлом. Я стаю добрішою,
красивішою. Я
відчуваю в собі дощ. Я можу подарувати свій дощ землі. Я видихаю дощ і
прозорими крапельками падаю на землю».
Етюд «Я— листочок»
«Я — маленький
листочок, позолочений осінню. Мене весело гойдає вітерець і ніби кличе за
собою. І ось я відриваюся від гілочки, злітаю. Як хороше кружляти над землею! А
коли я втомлююся — спущуся на неї відпочити...»
Арт - терапевтична техніка «Земля — вода»
Підготуйте аркуш
паперу (A4). Поділіть простір паперу на 2 ділянки за допомогою дуги.
Особливістю завдання «Земля — вода» є те, що розміщення екосфер відносно дуги
залишається на вибір кожної дитини, тобто «Земля» може бути і у верхній частині
паперу, і у нижній.
Підготуйте 8
кольорів фарб або 8 фломастерів: сірий, темно-синій, зелений, жовтогарячий,
жовтий, фіолетовий, коричневий, чорний. Виберіть спочатку ті кольори, якими ви
замалюєте екосферу «Земля», а потім з решти виберіть кольори для екосфери
«Вода». Замалюйте екосфери.
По закінченні
малювання спробуйте пояснити, що для вас означає кожен колір і чому ви обрали
таке розміщення екосфер.
Завдання «Я—рослина»
Заплющте очі і
уявіть себе рослиною. Намалюйте цю рослину. А тепер розкажіть, що спільного у
вас і цієї рослини. Опишіть цю рослину. Кожна дитина розповідає про себе.
Завдання «Я— тварина»
Заплющте очі і
уявіть себе твариною. Намалюйте цю тварину. А тепер розкажіть, що спільного у
вас і цієї твариною. Опишіть цю рослину. Кожна дитина розповідає про себе.
Екологічна гра «Павутинка»
Інструкція: дітям
прикріплюють малюнки з назвами: липа, сонце, повітря, білочка, горішки ліщини,
комаха, лелека, людина. Діти стають у коло, 1 (липа) — тримає клубок ниток та
каже:
— «Я липа, мені потрібне сонце» (передає сонцю
клубок).
— «Я сонце, сонце нагріває
повітря» (передає повітрю)...
— «Повітрям дихає
білочка».
— «Білочка їсть
горішки ліщини».
— «На ліщині живуть
комахи».
— «Комах поїдають
лелеки».
— «Лелеки приносять
весняне сонечко людині».
— «Людям потрібне
сонце».
(Так зав'язується
павутинка.)
Вправа «Мозковий штурм»
— Що трапиться,
якщо:
-
менше тепла і світла надходитиме від сонця;
-
всіх комах знищать за допомогою отрутохімікатів;
-
знищать жаб.
Обговорення:
— Чи сподобалось вам,
як вас з'єднувала павутинка?
-
Ви відчули потребу один в одному?
Розминка-гра «30 секунд»
Кожній дитині
дається 30 секунд, протягом яких вона може сказати все, що захоче. Основне
завдання вправи: навчити уважно слухати один одного, не перебиваючи того, хто
говорить.
Гра «Асоціації»
Ви пропонуєте слово
- стимул і демонструєте його наочний зразок. Наприклад, слова: дерево, море,
річка, ліс, повітря, людина, повінь і т.д.
Називаючи слово
«дерево» — показуєте його на малюнку, малюєте на дошці, чи демонструєте на відео
і просите дітей по черзі говорити все, що спаде на думку, доки вона дивиться на
дерево.
Етюд «Квітка»
Всі діти присідають
на носочки, опускають голови і уявляють себе насіниною, з якої може вирости
квітка. Отож, дітки уважно слухають та імітують пантомімою всі слова.
«Теплий промінчик
упав на землю й зігрів у ній зернятко. З насіннячка виріс паросток. А з
паростка виросла чудова квітка. Ніжиться квітка на сонці, підставляє теплу і
світлу кожну свою пелюстку, повертаючи свою голівку слідом за сонцем».
Гра «4 стихії»
Чотири стихії — це
земля, вода, повітря, вогонь. Землю ми будемо показувати так: присідаємо,
опускаємо руки вниз і торкаємося підлоги(землі). Воду ми будемо показувати так:
простягаємо руки вперед і плавно їх опускаємо і піднімаємо перед собою. Повітря
ми будемо показувати так: виконуємо кругові рухи руками перед собою.
Хід гри:
Ви називаєте одну
із стихій, а всі інші показують цю стихію руками.
Кожен з дітей може
бути в ролі ведучого.
Перегляд фільму про
живу природу (10 хв). Обговорення того, що найбільше сподобалося.
Арт - терапевтична техніка «Фарби природи»
На аркуші паперу
дітям пропонується відтворити всі кольори, які вони бачили в природі, і
розмістити їх в будь-якому порядку (використовувати бажано не олівці і
фломастери, а фарби і пензлик). Після малювання кожна дитина розповідає про
свій малюнок.
http://asyan.org/potra/main.html
http://asyan.org/potra/main.html
Немає коментарів:
Дописати коментар